A legnagyobb élmény, hogy részben mi alkottuk a Mesés Űrkaland világát

Ossza meg a cikket
2024. 01. 18. |
Fiatalok, tehetségesek és hatalmas a képzelőerejük. Ferencsik Benjámin és Geltz Gergő vizuális tartalomkészítők, akik 2021 óta dolgoznak együtt a legkülönbözőbb 3D animációs projekteken. Nekik köszönhetjük a Mesés Űrkaland illusztrációit, amelyeken megelevenednek Marsi Mimi és Marsi Martin kalandjai.




A meseillusztráció egy igazán különleges műfaj. Egyszerre kell egyedinek és szerethetőnek lennie, illetve illeszkednie a történethez, valamint a szereplők jelleméhez. Hozzátok melyik mese állt legközelebb gyerekkorotokban?


Ferencsik Benjámin: Gyerekkoromban – de még most is – nagyon szerettem a Dragon Ball-t. Rengetegszer láttam az összes epizódot. Úgy érzem talán az volt az az animációs sorozat, ami igazán közel hozott a rajzoláshoz: imádtam lerajzolni a karaktereket. Ha pedig egész estés animációról van szó, akkor mindenképpen Hajao Mijazakitól a Chihiro Szellemországban. Ez volt az egyik olyan „mese” számomra, amit gyerekként is nagyon szerettem, de csak felnőttfejjel értettem meg, hogy pontosan miért.

Geltz Gergő: Olvasva talán a Grimm mesékben tudtam a leginkább elmerülni, animációs filmben pedig a Jégkorszak volt az, amire a mai napig tisztán emlékszem.


Mennyire segítették a mesékkel kapcsolatos gyerekkori élményeitek, hogy most 3D grafikai tervezéssel foglalkoztok?
 
Ferencsik Benjámin: A mesék rengeteg inspirációt nyújtanak a mai napig. Érdemes újra elővenni és megnézni őket, hiszen rengeteget lehet tanulni belőlük. Számomra mindig érdekes volt látni, hogyan készítik el kedvenc animációs sorozataimat, vagy hogy egy-egy alkalommal milyen technikákat használnak, amit esetleg én is beépíthetek a munkafolyamataimba.

Geltz Gergő: Nagy mértékben, hiszen gyakran inspirációs jelleggel visszatekintek ezekhez a gyerekkorban szerzett impulzusokhoz.


Ferencsik Benjámin gyerekkora óta érdeklődik minden iránt, ami grafikával kapcsolatos. A középiskolában kezdett a képszerkesztés és a 3D grafika felé fordulni, és ekkor határozta el, hogy a jövőben ezen a területen szeretne alkotni. Jelenleg elsősorban vizuális effektekkel, 3D-modellezéssel és animációval foglalkozik.

 









Több éve együtt dolgoztok. Hogyan szoktátok felosztani egymás között a feladatokat? Ki, miért felelős?

Ferencsik Benjámin: Amikor az adott projekt engedi, igyekszünk úgy elosztani a munkát, hogy mindenki azt a részt kapja, amiben a legerősebb vagy a legtöbb tapasztalata van. Persze ettől függetlenül mindig felügyeljük egymás munkáját és kikérjük a másik véleményét az adott részről.

Geltz Gergő: Én általában a textúrákért, világításért és renderoptimalizálásért szoktam felelni, de ez projektfüggő. Van, amikor teljes animációs jeleneteket önállóan készítünk el, olyankor minden feladatot magunknak kell megoldani. Ha valamelyikünk olyan területhez ér, ami nehézséget okoz neki, akkor természetesen mindig segítünk egymásnak.

Geltz Gergő Budapesten él és vizuális tartalomkészítőként dolgozik. Azt vallja, hogy az animációban nincs határa a kreatív ötletek megvalósításának, legyen szó filmről, reklámról, videóklipről, koncertekhez késíztett vizuális effektekről, fényfestésről vagy VR (360 fokos) filmekről. A modellezéstől a textúrázásig, az absztrakt szimulációk generálásától a valósághű elemek elkészítéséig az animációkészítés minden elemével foglalkozik.
 






Melyik a kedvenc szakaszotok az alkotói folyamatban?

Ferencsik Benjámin: Igazából minden részből szeretem valamilyen módon kivenni a részemet, hiszen ezen a területen mindegyik szakasz egy külön kis világ és megvan a maga varázsa. A Mesés Űrkaland esetében talán a jelenetek berendezését élveztem a legjobban, az volt az a rész, ahol először összeállt a történet és látszani kezdett mi is lesz a végeredmény.


Geltz Gergő: Talán kedvencem nincs is. Ha elkezdek egy új projektet, mindig nagy figyelmet szentelek neki; fontos a teljes kivitelezés átláthatósága, minden részfeladatot szeretek átélni, elvégezni. Amit ki tudnék emelni, az a projekt fizikai megvalósítása, tehát az alapkoncepcióból, ami csak gondolat és fikció, létrehozni valamit, ami megjelenik a valóságban, még ha nem is lehet “kézzel” megfogni.


Mi volt számotokra a legnagyobb élmény a Mesés Űrkaland illusztrációinak elkészítése során, és melyik volt a kedvenc részetek, amelyik a legjobban a szívetek csücskévé vált?


Ferencsik Benjámin: A legnagyobb élmény mindenképpen az volt, ahogyan történeteket mesélhettünk el úgy, hogy részben mi alkottuk meg a világot, amiben ezek játszódtak. Nehéz kedvenc epizódot választani, ugyanis, ha tehetném még most is rajtuk dolgoznék. Mindig van, amit javítanék vagy fejlesztenék 1-1 részen. De talán a Cink bolygós részek a kedvenceim, a kis robotok valahogy nagyon a szívemhez nőttek.

Geltz Gergő: Mindig jó volt látni, amikor Beni elkészült egy epizód modellezésével és berendezésével, hogy színekkel és hangulattal tölthessem fel. Nehéz kedvenc epizódod választani, mert mindegyik megvalósítása élmény volt, de ha választani kell, akkor nekem a tengerparti rész a favoritom.


Melyik Mesés Űrkaland rész jelentette számotokra a legnagyobb kihívást és miért? Volt szerencsétek létrehozni új Mesés Űrkaland karaktereket is. Mi az, ami ilyenkor inspirál titeket?

Ferencsik Benjámin: A Különleges növények bolygóján játszódó 15. fejezet volt szerintem az egyik legnehezebb, főleg mivel egy képen rengeteg karaktert kellett megjeleníteni. Nehéz volt ezeket a szereplőket egy „univerzumba helyezni” hiszen nemrég még nem is létezett a világ, amelyikbe illeszkedniük kellett. Fontos volt, hogy ne csak a marslakócskákhoz, de egymáshoz is igazodjanak, valamint aranyos és gyerekbarát figurák szülessenek végeredményként. Az összes karakternél igyekeztem kicsiknek szánt videójátékokat, valamint gyerekjátékokat alapul venni. Ez talán a robotkarakternél a legészrevehetőbb, akinek egyes részein régi „retro és modern robotfigurák részei köszönnek vissza.

Geltz Gergő: Igen, az utolsó pár jelenet, amikor a karakterek az erdőben vannak, az én részemről is több időt vett igénybe, nehéz volt az igazi, sejtelmes természeti hangulatot visszaadni.
 

Kapcsolódó cikkek

Kozmikusan titkos hajtásminta

Marsi Mimi és Marsi Martin imádnak barkácsolni. 🎨

Olvasson tovább

Évkezdés a Marslakócskákkal

Ti már beszereztetek mindent gyermeketek lendületes évkezdéséhez? 📚🍎🖊️

Olvasson tovább

Fent vagyunk a social media platformokon is